Beskrivelse
Når elever arbejder med sproglige genrer i naturfag, får de en større viden om og forståelse for fagene. Og de bliver bedre til at læse og selv skrive fagtekster.
Fagsprog i naturfag gennemgår de naturfaglige genrer (undersøgelse, klassifikation, argumentation osv.) og viser, hvordan læreren kan opbygge elevernes kendskab til sproglige mønstre og strukturer. Det indebærer for eksempel:
Bogen gennemgår dernæst de sproglige ressourcer, eleverne skal beherske for at kunne skrive fagtekster i naturfagene. Desuden giver den læreren konkrete pædagogiske værktøjer til undervisning i læse- og skrivefaglighed.
Fagsprog i naturfag henvender sig til læreruddannere og lærerstuderende, som skal planlægge, gennemføre eller deltage i naturfagsdidaktisk undervisning. Herudover kan naturfagslærere, læse- og naturfagsvejledere i grundskolen og lærere i gymnasiet finde inspiration til, hvordan de kan styrke elevernes greb om naturfagene med et øget fokus på fagsprog.
Yderligere information
Oprindelig titel | Apprenticing Students Into Science |
---|---|
Serie | DidaktikDidaktikserienNaturfag |
Forfatter(e) | John Polias |
Kategori | Studiebøger |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788750053705 |
ISBN-10 | 8750053701 |
Indbinding | Hæftet |
Udgave | 1 |
Oplag | 1 |
Sidetal | 200 |
Dimensioner | Bredde: 17.5Cm - Højde: 24Cm |
Genveje | Didaktik - BøgerDidaktikserien - BøgerNaturfag - Bøger |
Tags | Fagsprog, Genrer, Naturfag, Videnskab, Systemisk Funktionel Sprogmodel, Lingvistik, Sproglige Ressourcer, Didaktik, Vejleder, Fagsprog I Naturfag, Studiebøger, Bog |
GPSR | Produktsikkerhed |