Beskrivelse
Mitsubishi Lancer Evolution V vandt WRC Manufacturer's Title i 1998, og T. Makinen vandt Driver's Title samme år. Den fortsatte forbedring af bilen til rally-sæsonen 1999 førte til udviklingen af Evolution VI.
Gadebilsversionen af Evolution VI blev annonceret i januar 1999 og udnytter erfaringerne fra rally. De første ændringer var centreret om det aggressive ydre. På højre side af kofangeren blev oliekølerens luftindtag forstørret, og der blev lavet et luftudtag på højre side for at forbedre effektiviteten. For at forbedre radiatorens luftgennemstrømning blev nummerpladen forskudt til venstre. Hækspoileren er en deltatype med dobbelt flet og en justerbar vinkel på den øverste vinge, hvilket øger downforce og giver ekstra stabilitet. Pålidelig, rigelig kraft leveres af 4G63 2,0 liters 4-cylindret motor med en intercooled turbolader. Kraften overføres til hjulene via en fuldtids 4WD-transmission, forhjulene har et spiralformet spærredifferentiale, midten er udstyret med en viskøs LSD, og baghjulene har et Active Yaw Control-differentiale. Forhjulene er ophængt på Macpherson-stivere, og baghjulene har multilinks.
Yderligere højtydende funktioner blev indarbejdet i bilen, hvilket resulterede i et ekstraordinært køretøj med overlegen håndtering. Mitsubishi har gavmildt udstyret Lancer Evolution VI med deres knowhow og erfaring og skabt en sportsvogn med rallyegenskaber.
Yderligere information
Kategori | Modelhobby Modelbiler Modelbiler 1:24 |
---|---|
Brand | Tamiya |
Tags | Tamiya, Modelhobby, Modelbiler |