Beskrivelse
Folkeskolen er en central institution i det danske samfund. Den har ansvaret for at forberede børn og unge til at deltage i livet efter skolen. Til fortsat uddannelse og demokratisk medborgerskab. Skolens udvikling er samtidig præget af diskussioner og kampe mellem forskellige politiske og pædagogiske interesser, der ønsker at fremme bestemte formål.
I Skolepolitik og undervisningskvalitet i Danmark analyserer Hans Dorf, i hvilket omfang skolepolitikken understøtter folkeskolens muligheder for at realisere sit mangesidige formål, og hvordan den besvarer samfundsændringer, der stiller skolen over for nye udfordringer. Med afsæt i den skolepolitiske udvikling siden 1960’erne undersøger Dorf det seneste årtis folkeskole- og læreruddannelsesreformer og vurderer den øgede indflydelse fra transnational uddannelsespolitik og ønsket om at basere skolens udvikling på forskningsviden. I forlængelse heraf belyser han, hvad god faglighed egentlig består i, hvad der kendetegner den undervisningskvalitet, som dygtige lærere udøver i praksis, og hvilke forudsætninger en professionel lærervirksomhed hviler på.
Yderligere information
Serie | Asterisk |
---|---|
Forfatter(e) | Hans Dorf Hans Degn |
Kategori | Studiebøger |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788771842661 |
ISBN-10 | 8771842667 |
Indbinding | Hæftet |
Udgave | 1 |
Oplag | 1 |
Sidetal | 312 |
Dimensioner | Bredde: 17Cm - Højde: 24.1Cm |
Genveje | Asterisk - Bøger |
Tags | Skolepolitik Og Undervisningskvalitet I Danmark, Studiebøger, Bog |