Ved slutningen af Anden Verdenskrig var brødrene Reimar og Walter Horten to af de mest kendte designere af flyvende vingefly i Tyskland. De bragte deres erfaring på dette område ind i en særlig enhed, der som Sonderkommando 9 var ansvarlig for udviklingen af haleløse helvingefly. Udviklingen af den maskine, der er kendt som Horten Ho IX, udstyret med to BMW 003A-1 jetmotorer, begyndte i 1942. Mens de første maskiner kun kunne fremstilles som svævefly på grund af problemer med jetmotoren, fik den anden prototype en Jumo 004B-1-motor. I 1944 foretog V2 sin første flyvning og nåede hastigheder på over 780 km/t. Produktionen af Horten blev overført til Gothaer Waggonfabrik, og betegnelsen blev ændret til Go 229. Den første maskine fra Gothaer Waggonfabrik, Go 229 A-O V3, fik en Jumo 004-C-motor.
Specifikationer:
Overfladedetaljer med forsænkede panellinjer
Landingsstel kan efter ønske trækkes ud eller ind
Detaljeret næse og hovedundervogn
Detaljeret cockpit med instrumentpanel
To 30 mm kanoner
Detaljeret imiteret motorfront og område med jetdyser
Vi er i fuld gang med at samle de nødvendige sikkerhedsoplysninger for alle vores produkter. Hvis du har spørgsmål til GPSR, er du velkommen til at skrive til os på Z3BzckBndWNjYS5kaw==.