En stor del af al undervisning foregår mundtligt - men hvad er mundtlighed? Denne bog viser, hvordan man kan arbejde med mundtlighed i undervisningen, så eleverne bliver opmærksomme på mundtlighedens kendetegn og virkemidler. Med konkrete og illustrative eksempler beskrives:
Mundtlighed som udtryk og samtale, samt analyse af tale og lytning
Mundtlighedsdidaktikkens formål og metoder: dannelse og kompetence, undersøgende dialog, præsentation og performance, observation, transskription, imitation og lyttestrategier
Konkret mundtlighedsdidaktisk arbejde i forhold til litteraturtolkning, faglig formidling, mundtlige fortællinger og mundtlige essays
Bogen henvender sig til alle undervisere, der har med litteratur-, medie- og førstesprogs-, andetsprogs- og fremmedsprogsundervisning at gøre - og altså ikke blot til dansklæreren.
Vi samarbejder udelukkende med danske importører og leverandører, hvilket sikrer at alle vores produkter er originale og EU-godkendte.
Vi er i fuld gang med at samle de nødvendige sikkerhedsoplysninger for alle vores produkter. Hvis du har spørgsmål til GPSR, er du velkommen til at skrive til os på Z3BzckBndWNjYS5kaw==.