Januar Udsalg - se alle tilbud
close

Kompendium I Konkurrence- Og Markedsføringsret - Merve Elife Yildiz - Bog

Indbinding: Hæftetinfo
239,95 kr
  • local_shippingVaren er på lager
  • scheduleLevering: 1-2 hverdage
  • history100 dages bytte- og returret
Fremragende - 66.349 anmeldelser

Beskrivelse

Kompendium i Konkurrence- og Markedsføringsret, 2. udg. giver en detaljeret, men overskuelig gennemgang af centrale dele af konkurrenceretten og markedsføringsretten med udgangspunkt i pensum ved Københavns Universitet og Aalborg Universitet, men kan også anvendes uafhængigt af lærebogsgrundlaget.

Foruden relevant retspraksis og administrativ praksis behandler kompendiet bl. a. følgende emner vedr. konkurrenceretten:

  • Det relevante marked
  • Forbuddet mod konkurrencebegrænsende aftaler
  • Misbrug af dominerende stilling
  • Fusionsreglerne
  • Konkurrenceforvridende offentlig støtte
  • Retshåndhævelsen af konkurrencereglerne
Og vedr. markedsføringsretten:
  • God markedsførings- og erhvervsskik
  • Reklamereglerne
  • Prismarkedsføring
  • Retsstridig markedsfortrængning, herunder reglerne om forretningskendetegn, produktefterligninger og forretningshemmeligheder
  • Sanktioner i markedsføringsretten
Kompendiet er egnet som supplerende læsning og i forbindelse med eksamensforberedelsen. Siden 2012-udgaven er det blevet opdateret i overensstemmelse med de gældende regler, herunder bl. a. den reviderede markedsafgrænsningsmeddelelse, den nye regel om call-in af fusioner, de nye bødeberegningsprincipper i konkurrenceretten samt forordningen om udenlandske subsidier (Foreign Subsidies Regulation).

Redaktør: Christian Vedel Melsen

Yderligere information

Forfatter(e)Merve Elife Yildiz
KategoriStudiebøger
UdgivelsesdatoEr udgivet
SprogDansk
ISBN-139788771731705
ISBN-108771731709
IndbindingHæftet
Vis mere

Kundernes vurdering

Bedøm produktet