Beskrivelse
Hvis lærere og pædagogers virkelighed bliver filtreret gennem troen på, at de kan gøre meget lidt for at påvirke elever og studerendes præstationer, så er sandsynligheden for at denne tro vil manifestere sig i deres praksis meget stor. Hvad er løsningen på det?
Kollektiv mestring - troen på at man gennem kollektiv handling kan påvirke elever og studerendes slutresultater og forbedre deres præstationer. Lærere og pædagoger med høj kollektiv mestring lægger en større indsats i, viser mere vedholdenhed og har større vilje til at afprøve nye læringstilgange og tager sig mere af eleverne og de studerendes behov.
Denne bog præsenterer praktiske strategier og redskaber til at øge elevernes og de studerendes præstationer ved blandt andet at dele forklaringer og kilder der understøtter kollektiv mestring, forhold og lederskabspraksisser der får kollektiv mestring til at udvikle sig og professionelle læringsredskaber og -strukturer.
Bogen er oversat og med introduktion af Peter Andersen.
Omslagsgrafiker: Christinna Lykkegaard Nilsson
Oversat af: Peter Andersen
Yderligere information
Oprindelig titel | Collective Efficacy - How Educators′ Beliefs Impact Student Learning |
---|---|
Forfatter(e) | Jenni Donohoo |
Kategori | Studiebøger |
Forlag | Klim |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788772047317 |
ISBN-10 | 8772047313 |
Indbinding | Hæftet |
Udgave | 1 |
Oplag | 1 |
Dimensioner | Bredde: 15.8Cm - Højde: 22.6Cm |
Tags | Kollektiv Mestring, Studiebøger, Bog |
GPSR | Produktsikkerhed |