Beskrivelse
Sprogarbejdet i skolens mellemtrin og udskoling.
Hvad er grimt sprog? Og kan man tale om, at børns sprog er krænkende? Denne bog går i dybden med skoleelevers sprogbrug og tilbyder alternativer til sanktioner og forbud mod bestemte ord.
Med udgangspunkt i 'Sprogsneglen' som analyseredskab undersøger forfatteren såkaldt grimt sprog. Forfatteren viser både, hvordan lærere og pædagoger kan håndtere elever, der taler grimt, og hvordan eleverne kan fortolke hinandens intentioner med sproget.
Bogen indeholder en række konkrete redskaber, som giver et alternativt bud på, hvordan man kan arbejde med sproget i skolens mellemtrin og udskoling. Med emner som sms-sprog og Facebook lægges der endvidere op til et samarbejde mellem elev, lærer og vejleder med et mål om øget trivsel og et inkluderende læringsmiljø.
Bogen er et konkret redskab til pædagoger, folkeskolelærere og AKT-vejledere, der arbejder med elevernes sprogbrug i skolens mellemtrin og udskoling.
Heidi Honig Spring er lærer og uddannet i systemisk ledelse og konsultation. Hun arbejder som AKT-konsulent i Høje-Taastrup Kommune.
Yderligere information
Forfatter(e) | Heidi Honig Spring |
---|---|
Kategori | Studiebøger |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788771180756 |
ISBN-10 | 8771180753 |
Indbinding | Hæftet |
Udgave | 1 |
Oplag | 2 |
Sidetal | 115 |
Dimensioner | Bredde: 17.2Cm - Højde: 24.6Cm |
Tags | Grimt Sprog?, Studiebøger, Bog |
Fremragende
65.363 anmeldelser
Vi har fra dag et haft et ønske om, at e-handel skal være så sikkert, billigt og hurtigt for brugerne som overhovedet muligt.
Hos Gucca prioriterer vi sikkerhed utrolig højt, og vi ser den, som det aller vigtigste område ved e-handel. For at sikre dig tryghed når du handler hos os, anvender vi naturligvis kun en NETS godkendt løsning for Internetbetaling. Derfor er det også helt sikkert at handle og foretage betaling hos Gucca.
De 100 dages fuld returret er selvfølgelig gældende for alle varer hos Gucca.dk. Kort sagt, hvis du ønsker at fortryde dit køb, kan du med god samvittighed returnere varen til os, herefter vil du få dine penge refunderet. Før du returnerer din vare, så har du altid den mulighed at tage kontakt til os, hvis du er i tvivl eller har spørgsmål.
Vi har den klare holdning, at det er meget vigtigt, at du som kunde får dit produkt tilsendt hurtigt og sikkert. Det medfører, at hvis varen er på lager, så får du den leveret indenfor 1-2 hverdage. Lagerstatus fremgår altid tydeligt i shoppen ud for hver vare. Spørgsmål til lagerstatus og/eller leveringstiden? Så tøv ikke med at kontakte os.
I vores webshop er det muligt at vælge mellem adskillige betalingsmetoder. Du bør selvfølgelig benytte den betalingsform, der passer lige til dig. Sikkerheden er den samme, uanset hvilken betalingsmulighed du gør brug af. Se vores betalingsmuligheder ved at klikke på førnævnte link. Når du betaler med kreditkort, så trækker vi først pengene, når vi sender dig din vare.
Skulle der opstå spørgsmål eller tvivl til vores shop, sidder vi på e-mail eller ved telefonen parat til at assistere dig. Vores kundeservice er åben for henvendelse alle hverdage imellem kl. 10-15, og vi tager imod din henvendelse med godt humør og et smil.
Når du har bestilt dine produkter, kan du altid tracke forsendelsen, og vide hvornår den ankommer. Du kan få adgang til din egen ordreside, så snart købet er færdiggjort. På ordresiden kan du se, hvornår vi afsender dit produkt. I det øjeblik pakken er på vej, får du leveringsinformation herom via e-mail.