Beskrivelse
Fra Kierkegaard til koder.
Computational thinking i gymnasiet – fra Kierkegaard til koder er en lærerhenvendt udgivelse med mange gode tværfaglige forløb. Computational thinking kan meget enkelt defineres som problembaseret læring, hvor computeren bidrager til at løse nogle af de mange problemer, vi står med som samfund.
Med afsæt i kernebegreber som dekomposition, mønstergenkendelse, abstraktion og algoritmer har bogens forfattere udviklet og afprøvet undervisningsforløb, der baserer sig på eksperimenter, designtænkning og kreativ produktion med computere, samtidig med at de faglige mål tilgodeses.
Yderligere information
Forfatter(e) | Henning Romme Lund |
---|---|
Kategori | Studiebøger |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788743326571 |
ISBN-10 | 8743326579 |
Indbinding | Hæftet |
Udgave | 1 |
Oplag | 1 |
Sidetal | 174 |
Tags | Computational Thinking I Gymnasiet, Studiebøger, Bog |