Beskrivelse
Funktionen som AKT-lærer er et relativt nyt fænomen i skoleverdenen, men findes efterhånden på de fleste skoler. AKT står for Adfærd, Kontakt og Trivsel, og AKT-læreren varetager – ofte med et relativt kort uddannelsesforløb bag sig – en række vigtige funktioner inden for disse områder i samspil med elever, forældre og lærere.
I bogen behandles centrale problemstillinger inden for AKT-lærerens arbejdsfelt: Den organisatoriske ramme om arbejdet, arbejdet med grupper og klasser, arbejdet med enkeltelever og AKT-lærerens udviklingsmuligheder. Femte del rummer bl. a. et minileksikon med forklaring på de hyppigste fagrelevante termer samt en række skemaer, meddelelser og undersøgelsesark m. v., der frit kan kopieres.
AKT-håndbogen er primært tænkt som et arbejdsredskab for AKT-lærere, AKT-pædagoger, AKT-koordinatorer, klasselærere og skoleledere. Den er desuden velegnet i forbindelse med uddannelsen til AKT-lærer samt til linjefaget Specialpædagogik på læreruddannelsen.
Brian Degn Mårtensson og Torben Pedersen er uddannet folkeskolelærere og har begge arbejdet som AKT-lærere og AKT-koordinatorer.
Se supplerende materialer og litteratur på bogens hjemmeside her
Yderligere information
Serie | Specialpædagogik |
---|---|
Forfatter(e) | Torben Pedersen Brian Degn Mårtensson |
Kategori | Studiebøger |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788741252926 |
ISBN-10 | 8741252926 |
Indbinding | Hæftet |
Udgave | 1 |
Oplag | 2 |
Sidetal | 208 |
Dimensioner | Bredde: 14.3Cm - Højde: 22Cm |
Genveje | Specialpædagogik - Bøger |
Tags | Vejledning, Rådgivning, Specialundervisning, Trivsel, Vanskelige Børn, Skoleelever, Akt, Lærere, Folkeskolen, Akt, Studiebøger, Bog |
GPSR | Produktsikkerhed |